مهاجرت + ویزا (کانادا)

آیا کشور کانادا برای مهاجرت مناسب است؟

Is Canada suitable for immigration

با ما همراه باشید تا پاسخی کامل به سوال * آیا کشور کانادا برای مهاجرت مناسب است؟ * بدهیم .

کانادا به عنوان یکی از بهترین مقاصد جهان برای مهاجرت شناخته شده است. بیش از ۴۰۵۰۰۰ نفر در سال ۲۰۲۱ به کانادا مهاجرت کرده اند؛ از طرفی دولت کانادا قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۴ پذیرای ۱.۲ میلیون مهاجر جدید به این کشور باشد!

اما چه چیزی باعث می‌شود که کانادا برای اقامت جذاب باشد؟ چرا این کشور همواره مورد توجه اقشار مختلف مردم در سراسر جهان بوده است؟ در این مقاله به بررسی این موضوع میپردازیم.

فهرست موضوعات در این مقاله:

مشاغل زیادی برای مهاجران وجود دارد.

جامعه منسجم و چند فرهنگی کانادا

مهاجران می توانند بصورت رایگان در کلاس های آموزشی شر کت کنند.

دسترسی مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه برای همه

کانادا یکی از امن ترین کشورهای جهان در نظر گرفته می شود.

روند رشد اقتصاد کانادا با ثبات است.

امکان فعالیت در زمینه های مختلف.

طبیعت وسیع کانادا.

جامعه و مردم مهاجر پذیر کانادا

کیفیت بالای زندگی

کیفیت آب و هوای مطلوب

تنوع در کشور کانادا

نرخ پایین خشونت و جرم و جنایت

توانایی مالی

کانادا اقتصاد رو به رشدی دارد.

سخن پایانی دلایل خوب و مناسب برای مهاجرت به کانادا

ما در این مقاله به دلایل اساسی مهاجران برای انتخاب کشور کانادا می پردازیم:

آیا کشور کانادا برای مهاجرت مناسب است؟

پاسخ این سوال کاملا شخصی است . زیرا هر کسی زندگی را به یک شکل دوست دارد و کامل نمی توان گفت برای همه­ی افراد مهاجرت به کانادا بسیار مناسب است. اما اکثر مردم از مهاجرتشان به کانادا بسیار راضی اند. و تعداد متقاضیان مهاجرت به کانادا بسیار زیاد است.

در ادامه به دلایلی که باعث محبوبیت متقاضیان به مهاجرت به کانادا شده است می پردازیم .

دلایل مجبوب مهاجرت به کانادا

  • مشاغل زیادی برای مهاجران وجود دارد.

بازار کار کانادا در حال رونق است. رشد صنایع بزرگ و از طرفی پیری جمعیت، سبب خالی شدن بیش از یک میلیون موقعیت شغلی در سراسر کشور کانادا شده است! در نتیجه، دولت کانادا برنامه‌های متعددی را برای پر کردن این ظرفیت های خالی (که نیروی کار محلی کانادا قادر به انجام آن نیستند) با استخدام مهاجران ارائه داده است. مشاغل کانادایی موظف به ارائه مزایای زیادی مانند بازنشستگی، مرخصی قانونی، بیمه و حتی معاینه چشم پزشکی و دندان پزشکی به مهاجران هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد اخذ اقامت دائم کانادا از طریق کار فقط کافیست اینجا کلیک کنید. ➡ 

  • جامعه منسجم و چند فرهنگی کانادا

کانادا به دلایل جذب کارگران ماهر خارجی، وسعت بالا، دید مثبت دولت کانادا و عموم مردم نسبت به مهاجران، جامعه ای ادغام شده از فرهنگ های متنوع از سراسر جهان است.

طبق آخرین آمار اعلام شده توسط دولت کانادا، بیش از ۸ میلیون مهاجر در کانادا زندگی می کنند و مشغول به کار هستند.این بدین معناست که تعداد مهاجران در این کشور به بیش از ۲۰ درصد از کل جمعیت کانادا می رسد. خوشبختانه کانادا میزبان مهاجران از بیش از ۱۷۰ کشور است به طوری که بزرگترین و قدیمی ترین مراکز ادیان غیر غربی جهان را داراست.

  • مهاجران می توانند به صورت رایگان در کلاس های آموزشی شرکت کنند.

کانادا در حوزه آموزش، یکی از بهترین ها در جهان است که جزو ۵ کشور برتر دارای بهترین سیستم آموزشی در جهان می باشد . علاوه بر این، دارای بیش از ۳۲ دانشگاه عالی رتبه از جمله دانشگاه تورنتو، بیستمین دانشگاه برتر جهان است. بر اساس بررسی های انجام شده، با وجود چنین امکاناتی، جای تعجب نیست که کانادا در حال حاضر تحصیلکرده ترین جمعیت جهان را داراست.

تمامی دوره های درسی در تمام مقاطع آموزشی برای مقیمان دائم و شهروندان کانادایی رایگان است. علاوه بر این، اکثر مدارس، کالج‌ها و دانشگاه‌های کانادا، شبکه‌های پشتیبانی بزرگی را برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می دهند تا در پروسه های کوتاه مدت توسط سیستم آموزشی کانادا جذب شوند.

  • دسترسی مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه برای همه

دسترسی مراقبت های بهداشتی مقرون به صرفه برای همه/آیا کشور کانادا برای مهاجرت مناسب است؟

آیا کشور کانادا برای مهاجرت مناسب است؟

کانادا به دلیل داشتن در دسترس ترین و با کیفیت ترین مراقبت های بهداشتی در جهان مشهور است. هزینه های سیستم مراقبت بهداشتی این کشور از طریق مالیات تأمین می شود و بسته به استان و محل زندگی شما متفاوت است.

سیستم مراقبت‌های بهداشتی کانادا حتی هزینه‌های پزشکی ناشی از جراحی‌های بزرگ را نیز پوشش می‌دهد و از بیماران در بیمارستان‌های مجهز و پیشرفته نگهداری می کند. هزینه ی نسخه‌ها و مشاوره‌ها باز هم بستگی به استان و محل زندگی شما دارد.

البته لازم به ذکر است که این بیمه درمانی کانادا هزینه های درمان دندانپزشکی و باروری را پوشش نمی دهد!

  • کانادا یکی از امن ترین کشورهای جهان در نظر گرفته می شود.

با توجه به کیفیت بالای زندگی،  وجود پلیس های مجرب، نرخ پایین فقر و جرم و جنایت (که در پایین ترین حد خود از سال ۱۹۶۵ است.) کانادا، به شکل وسیعی یکی از امن ترین کشورهای جهان در نظر گرفته می شود.

در واقع شواهد حاکی از این است که کانادا کشوری است که کودکان در آن پیاده به مدرسه می روند، مردم می توانند ماشین های خود را در هر خیابان پارک کنند و اکثر خانه ها به سیستم های امنیتی نیاز ندارند. طبق گزارش سازمان ” World Population Review” ، حتی با توجه به این که جنایت در پی همه‌گیری بیماری کرونا  اندکی افزایش یافت، باز هم کانادا در حال حاضر ششمین کشور امن برای زندگی در جهان می باشد.

  • روند رشد اقتصاد کانادا با ثبات است.

به دلیل حجم زیادی از منابع طبیعی برای کشاورزی، صنایع پر رونق، نرخ های مالیات بالا و جمعیت نسبتا پایین، اقتصاد کانادا به شکل باورنکردنی با ثبات است.

شاید سوال شما این باشد که این سیستم اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کانادا چقدر پایدار خواهد بود؟ کانادا یکی از باثبات ترین جوامع در جهان است که اقتصاد بسیار قوی دارد. حتی با وجود تمام ابهامات موجود در جهان که در حال حاضر کانادا را تحت تأثیر خود قرار می دهد، اقتصاد کانادا همچنان قوی مانده است.

  • امکان فعالیت در زمینه های مختلف

کانادا کشوری عظیم با شهرهای پر رونق متعدد، مناطق وسیع روستایی متنوع، سواحل، کوه ها و جنگل هاست. در نتیجه هیچ محدودیتی برای انجام فعالیت های تفریحی و دلخواهتان در کانادا وجود ندارد .

یکی از نتایج فوق العاده تنوع فرهنگی در یک جامعه کم جمعیت، این است که هر فرهنگی، فعالیت ها و علایق مختص خود را به کانادا می آورد؛ اغلب این فرهنگ ها با استقبال عموم مردم کانادا روبرو می شوند.

با این همه امکانات و تنوع، تقریبا غیرممکن است که روزی از خود بپرسید که چه کار کنیم؟!

  • طبیعت وسیع کانادا

طبیعت وسیع کانادا/آیا کشور کانادا برای مهاجرت مناسب است؟

آیا کشور کانادا برای مهاجرت مناسب است؟

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، طبیعت کانادا آنقدر زیباست که هر گردشگری را به خود جذب می کند. کشور بی نظیر کانادا به داشتن وسیع ترین مناطق جنگلی دست نخورده در خاک خود مشهور است. علاوه بر این، کانادا دارای طبیعت شگفت انگیز و خارق‌العاده‌ای مانند کوه‌های راکی کانادا، شفق های شمالی یوکان و آبشار باشکوه نیاگارا است.

کانادا از این رو برای شروع زندگی جدید شما مناسب است که تعادل میان زندگی شلوغ و هیجان انگیز شهری و آرامش طبیعت را برای شما به ارمغان می آورد.

  • جامعه و مردم مهاجر پذیر کانادا

کانادایی ها انسان های خوبی هستند. این هم یکی از موضوعاتی است که به آن معروف شده اند. در حقیقت کانادایی ها مشتاق کمک به دیگران، ادب و عذرخواهی هستند. اغلب مردم این مهربانی و خوبی کانادایی ها را به دلیل کیفیت بالای زندگی و امنیت بالا در این کشور می دانند. برخی نیز معتقدند که کانادایی ها برای غلبه بر روزهای سرد زمستان سعی می کنند تا فردی خون گرم و خوش رو باشند!

علاوه بر این، یکی از مزایای قابل توجه مهاجرت به کانادا این است که شهروندان کانادایی علاقه زیادی به معرفی جامعه خود به شما دارند. به همین دلیل است که کانادا کشوری مناسب برای مهاجران است، چرا که مهاجران می دانند که کانادایی ها با احترام و صمیمیت با آنها رفتار می کنند.

  • کیفیت بالای زندگی

کانادا به دلیل داشتن ترکیبی از صنایع دائما در حال رشد، خدمات عمومی گسترده، حقوق بالا، هزینه نسبتا پایین زندگی و فرهنگ های متنوع جذاب، در رتبه اول فهرست بهترین کشورهای جهان برای زندگی در “US News” قرار گرفته است.

طبق آمار اعلام شده، در آخرین اندازه گیری شاخص فقر که در سال ۲۰۲۰ ثبت کردند، این شاخص در کانادا ۶.۴ درصد اعلام شد که همچنان در حال کاهش است. البته حتی بدون در نظر گرفتن امنیت مالی در این کشور، کانادایی ها از آزادی بیان و احترام قابل توجهی برخوردار هستند. شهرهای کانادا فعال هستند و از طیف وسیعی از علایق استقبال می کنند.

  • کیفیت آب و هوای مطلوب

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، کانادا همواره به عنوان یکی از دارندگان بهترین آب و هوای مطلوب در جهان رتبه بندی شده است؛ زیرا مناطق طبیعی و رشته کوه های خیره کننده زیادی در کشور بزرگ کانادا وجود دارد.

به همین دلیل است که هر کسی که به تازگی به کانادا نقل مکان کرده است، تنها با حضور در خاک این کشور احساس شادابی و طراوت بیشتری می کند!

در واقع، ۹ درصد از منابع آب شیرین جهان در کانادا قرار گرفته است. این به این معنی است که آب نوشیدنی در کانادا همچنان از بالاترین کیفیت برخوردار هستند؛ حتی آب قابل شربی که از سینک آشپزخانه خود بنوشید!

بنابراین، در این کشور نیازی به خرید بطری های آب معدنی نخواهید داشت.

  • تنوع در کشور کانادا

کانادا یک کشور چند فرهنگی است؛ زمانی که در کانادا مستقر شوید به وضوح با این موضوع رو به رو خواهید شد. بنابراین می توانید در هنگام مهاجرت به کانادا، آداب و رسوم، مذهب و زبان و فرهنگ خود را حفظ کنید. به طور مثال در تورنتو به بیش از ۱۴۰ زبان مختلف صحبت می شود !

راه رفتن در خیابان های ونکوور یا تورنتو بدون شنیدن یک زبان خارجی یا شنیدن عطر و بوی غذاهای بین‌المللی ممکن نیست. طبق گفته گردشگردان هنگام بازدید از شهرهای کانادا احساس می کنید که در حال سفر به بیش از یک کشور هستید. همچنین احاطه شدن توسط فرهنگ های مشابه در کانادا زندگی را برای بسیاری از مهاجران آسان تر می کند.

بازارهای کره ایی در کانادا

شهرهای بزرگ کانادا مناطقی مانند محله چینی ها، ایتالیای کوچک و یک شهر کره ای را در خود جای داده اند که برای بازدیدکنندگان و حتی مردم محلی از جذابیت بالایی برخوردار هستند. اقامت در کانادا برای مهاجران راحت است چرا که پذیرش و احترام عمیقاً در فرهنگ این کشور ریشه دوانده است.

جای تعجب نیست که کانادا در نظرسنجی “HSBC Expat Explorer” در رتبه اول جهان از نظر مدارا با مردم قرار گرفته است.

کانادا به عنوان یکی از به روزترین کشورهای جهان شناخته می شود و این موضوع برای کسانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند حائز اهمیت است. مهاجران و کانادایی های زیادی وجود دارند که فارغ از نژاد، جنسیت یا فرهنگ، از شما استقبال می کنند.

یک سوم دانش آموزان کانادایی در کانادا متولد نشده اند، اما در این کشور ساکن اند و از مناطق دیگر به کانادا مهاجرت کرده اند. در نتیجه، کانادا دارای فرهنگ فوق العاده غنی ست که در آشپزی، لباس و هنر آن قابل مشاهده است. به دلیل این آمیختگی فرهنگی ، کودکانی که در کانادا بزرگ می شوند هوش بسیار بالایی دارند.

  • نرخ خشونت و جرم و جنایت در این کشور بسیار پایین است

می توان کانادا را یکی از امن ترین کشورهای جهان در نظر گرفت. اگرچه جرم و جنایت در همه جا وجود دارد، اما به طور کلی مردم در کانادا بسیار تابع قوانین این کشور هستند. به ویژه، اگر قصد مهاجرت همراه با خانواده خود را دارید مطمئن باشید که شما و فرزندانتان در امنیت کامل هستید.

  • توانایی مالی

زندگی در کانادا مقرون به صرفه است. حتی با یک درآمد ماهانه متوسط ، می توانید زندگی خوب و باکیفیتی داشته باشید. هزینه زندگی در کانادا بسیار شبیه به سایر کشورهای جهان اول است؛ طبق گزارش منتشر شده توسط” Numbeo” ، قدرت خرید مردم کانادا ۵.۵ درصد بالاتر از سایر کشور های هم سطح است.

کانادا با بیش از هشت میلیون مهاجر که در حال حاضر کانادا را به عنوان وطن خود نام می برند، یکی از محبوب‌ترین مقاصد مهاجرتی در سراسر دنیا است. زندگی در شهرهای امن و ثروتمند کانادا در کنار شفق های شمالی و مردم فوق العاده شاد آن تنها چند مورد از مزایای آشکار اقامت در این کشور است.

  • کانادا اقتصاد رو به رشدی دارد.

رشد اقتصاد یک کشور، یک مزیت بزرگ برای اتباع خارجی است زیرا این موضوع به این معناست که این کشور به مهاجران نیاز دارد. اقتصاد رو به رشد در یک کشور به معنای خالی بودن ظرفیت های شغلی فراوانی است که بالاخره باید پر شوند. در نتیجه هر چه کانادا به نیروی کار بیشتری نیاز داشته باشد، شانس شما برای مهاجرت نیز بیشتر می شود.

یکی از مواردی که می توانید از آن بیشترین بهره را ببرید این است که کانادا موقعیت های شغلی متنوعی را ارائه می دهد؛ راه های مختلفی برای جذب شدن در بازار کار کانادا از طریق برنامه هایی مانند اکسپرس اینتری، برنامه نامزد استانی و جریان استعدادهای جهانی وجود دارد.

سخن پایانی دلایل خوب و مناسب برای مهاجرت به کانادا

اکنون با خواندن این مقاله می توانید خودتان به این سوال پاسخ دهید .

آیا کشور کانادا برای مهاجرت مناسب است؟

اگر دلایل بالا برای شما منطقی و مهم بوده پس می توان گفت کشور مهاجرت  به کانادا برای شما مناسب است. اما همانطور که می دانید علاوه بر مزایا و خوبی های مهاجرت به کانادا یک سری چالش ها و مشکلات هست که متقاضیان با ان ها رو به رو می شوند . برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد چالش ها و مشکلات مهاجرت به کانادا فقط کافیست اینجا کلیک کنید . ➡ 

برای مهاجرت به کانادا پروسه های زیادی وجود دارد. کارشناسان مهاجرتی و وکلای مقیم کانادای رویال اپلای شما را در همه پروسه های مهاجرتی صفر تا صد همراهی می کنند .

همچنین برای اطلاع از وضعیت مهاجرتی خود می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی رویال اپلای را پر کنید و برای ما ارسال کنید. مشاوران مهاجرتی ما برای راهنمایی شما در اسرع وقت تماس می گیرند.

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *