مهاجرت + ویزا (آمریکا)

ارزان ترین راه اقامت امریکا

کشور امریکا بر روی نقشه

همانطور که در مقاله های پیشین گفتیم مهاجرت به آمریکا و اخذ اقامت امریکا آرزوی افراد بسیاری است . اما اطلاع از ارزان ترین راه اقامت امریکا و بهترین و ارزان ترین شهرهای آمریکا می تواند کمک شایانی به افرادی که قصد دارند به این کشور مهاجرت کند.

در مقاله ی قبل درباره ی انواع روش های اخذ ویزا و اقامت آمریکا صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم درباره انواع شرایط مهاجرت و اقامت امریکا و ارزان ترین راه اقامت آمریکا و هزینه های زندگی در کشور آمریکا و قوانین جدید ویزای امریکا برای ایرانیان و بهترین شهرهای امریکا برای ایرانیان بحث کنیم .

شما با توجه به نوع روشی که برای مهاجرت به آمریکا انتخاب می کنید با شرایط متفاوتی مواجه می شوید . بعضی از روش های مهاجرتی امریکا فقط به شانس نیاز دارد مانند مهاجرت به امریکا از طریق لاتاری . و اما بعضی از شرایط به صلاحیت شما برای مهاجرت بستگی دارد . مثل  داشتن مدرک تحصیلی برای مهاجرت تحصیلی امریکا .

نکته قابل توجه برای مهاجرت به امریکا این است که علاوه بر داشتن شرایط موجود برای مهاجرت باید مراحل اداری چون مصاحبه و انگشت نگاری در سفارت امریکا برای تمامی متقاضیان اجباری است . از آنجایی که در ایران سفارت امریکا وجود ندارد . ایرانیان برای مهاجرت به امریکا باید برای انجام امور اداری به سفارت امریکا در یکی از کشورهای خارجی همسایه سفر کنند.

هزینه های مهاجرت به آمریکا

هزینه های مهاجرت به امریکا با توجه به روشی که شما برای مهاجرت انتخاب می کنید فرق می کند. یکی از ارزان ترین روش های مهاجرت به امریکا ویزای لاتاری و ویزای خانوادگی می باشد . که هر کدام از آن ها شرایط خاص خودش را دارد .

در جدول زیر به طور خلاصه از هزینه های مهاجرت به آمریکا را با توجه به روش های مختلف توضیح دهیم . هزینه های گفته شده در واقع میانگین هزینه برای صدور ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی امریکا است یا به طور دقیق تر هزینه‌های ثابت تشکیل پرونده و صدور ویزا می باشد.

ویزای مهاجرتی امریکا

زندگی در آمریکا چگونه است؟

ایالت متحده آمریکا کشوری بزرگ با اقتصاد بسیار کارآمد می باشد . واحد پول آمریکا دلار است . که دلار آمریکا به عنوان یک پول جهانی شناخته شده و برای اکثر پرداخت های بین المللی مورد قبول می باشد. شما با داشتن یک حساب در بانک های امریکا هیچ محدودیتی برای پرداخت و یا انتقال پول ندارید . به دلیل نواوری ها و تکنولوژی های پیشرفته امریکا به یک کشور مدرن و خاص تبدیل شده است . از طرفی تعداد بسیار زیادی از دانشگاه های برتر جهان در امریکا قرار دارند. به همین امر امریکا به قطب بزرگ تولید علم در دنیا معروف است . همه ی این ها باعث شده امریکا کشوری خوب و ایده ال برای زندگی باشد .

با تمام این مزیت های گفته شده . کشور امریکا معایبی هم دارد . مثل قوانین مالیاتی سخت گیرانه و هزینه بالای درمان و …

به موجب قوانین سخت مالیاتی کشور آمریکا اقتصاد قوی ایی دارد و سطح تورم در این کشور پایین است. اما این شرایط برای مهاجرینی که تازه وارد این کشور شده اند ممکن است سخت باشد. و یا به دلیل عدم اطلاع از قوانین ایالت متحده امریکا ضرر کنند .

هزینه زندگی در امریکا چقدر است؟

هر ایالت آمریکا هزینه و قوانین خاص خود را دارد . اما به طور میانگین هزینه زندگی برای هر فرد در امریکا ۲۵۰۰ دلار می باشد. می توان گفت امریکا برای زندگی هزینه ی بالایی دارد . اما از طرف دیگر سطح درامد در این کشور هم بالاست. یک فرد امریکایی به طور میانگین در ماه حدود ۷۹۰۰ دلار درامد دارد. به طور کلی میانگین کمترین درامد در ماه به ۲۰۰۰ دلار و بیشترین درامد در ماه به ۳۵۰۰۰دلار است.

پر درآمدترین شغل ها در کشور امریکا شامل گروه پزشکان ، وکیل ها ، قاضی ها ، مدیران بانک ها ، مدیران مالی ، مدیران اجرایی و اساتید دانشگاه ها می شود. که درآمد آن ها حدودا بین ۱۶۹۰۰۰ تا ۳۵۲۰۰۰ است .

کشور امریکا جز یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان محصولات کشاورزی و دامی در جهان می باشد . همین امر باعث شده هزینه مربوط به خوراک و مواد غذایی نسبت به سایر کشورها مناسب و با ثبات باشد .

می توان گفت بیشترین هزینه زندگی در آمریکا مربوط به اجاره منزل و هزینه های خدمات درمانی است . پوشاک و حمل و نقل هزینه متوسطی دارند .

قوانین جدید ویزای امریکا برای ایرانی ها

ویزای امریکا برای ایرانیان

همان طور که می دانید ریئس جمهور امریکا دونالد ترامپ در دوره ریاست خود قوانین و ممنوعیت های مهاجرتی سختگیرانه ایی برای ایرانیان و چند کشور دیگر گذاشته بود . پس از اینکه این قوانین چندبار برداشته و گذاشته شده در نهایت باعث شده به برندگان ایرانی لاتاری برای اخذ ویزای DV به مشکل بر بخورند . و بسیاری از ایرانیان نتوانستند به امریکا مهاجرت کنند.

متقاضیان مهاجرت به امریکا تنها می توانستد از طریق ویزای تحصیلی و یا ویزای خانوادگی اقدام کنند.

بعد از ریاست ترامپ ممنوعیت های ایرانیان برای مهاجرت برداشته شد. و  در حال حاضر ایرانیان شرایط آسان تر و بهتری برای مهاجرت به امریکا را دارند .

شهرهای خوب آمریکا برای زندگی ایرانیان

یکی از نگرانی های ایرانیان برای مهاجرت به امریکا انتخاب شهر مناسب برای زندگی است . اولین چیزی که در انتخاب شهر باید توجه کنید داشتن دوست یا آشنا در ان شهر است . داشتن یک دوست در یک کشور خارجی به شما کمک بسیاری می کند . برای مثال برای شناخت سریع محیط و یا پیدا کردن کار مناسب خود و …

بنابراین اگر دوست یا آشنایی در امریکا دارید اهمیت این موضوع را در انتخاب شهر دست کم نگیرید.

دومین موردی که باید به ان توجه کنید انتخاب ارزان ترین شهر برای زندگی است . قطعا برای شروع یک زندگی جدید از صفر پیدا کردن ارزان ترین راه اقامت امریکا می تواند کمک زیادی به فرد بکند .

سومین موردی که باید به ان توجه کنید شناخت آب و هوای شهر های امریکا است . امریکا کشوری بسیار گسترده است و هر ایالت اب و هوای خاص خود را دارد.برخی از شهرهای ان خشک و بیابانی بعضی از شهر های ان سرد و برفی است. بعضی از شهرها در کنار جنگل های زیبا و سرسبز و بعضی های دیگر کنار اقیانوس ابی واقع است .

درست است که با گذر زمان آدم به شرایط آب و هوایی عادت می کند اما زندگی در شهری که آب و هوایش سازگار با روحیه درونی شماست و تفریحات خوبی دارد . می تواند در حال خوبتان در یک کشور جدید برای زندگی تاثیر زیادی بگذارد.

در جدول زیر لیست بهترین شهر های امریکا برای ایرانیان را جمع آوری کرده ایم .

شهرهای ارزان امریکا

ارزان ترین شهرهای امریکا برای مهاجرت

علاوه بر پیدا کردن ارزان ترین راه اقامت امریکا باید به ارزان ترین شهرهای امریکا برای زندگی توجه کنید . در جدول زیر چند شهر ارزان و خوب را برای زندگی ایرانیان جمع آوری کرده ایم.

شهرهای خوب امریکا

سخن آخر

برای همه ی افراد مهاجرت به یک کشور دیگر  به معنی شروع یک زندگی جدید از صفر است . بنابراین شما هر چقدر این کار را با اصول بیشتر و اطلاعات دقیق تر اغاز کنید . یک زندگی راحتتر و بدون نگرانی و دلهره و بدون ضرر را شروع می کنید . گروه موسسه مهاجرتی رویال اپلای در این چند مقاله اخیر سعی کرده اطلاعات کافی درباره اقامت امریکا و مهاجرت اسان و ارزان ترین راه اقامت امریکا و میزان هزینه زندگی در امریکا و شرکت در لاتاری گرین کارت را به شما عزیزان بدهد.

امیدواریم با خواندن این مقاله توانسته باشیم اگاهی و اطلاعات شما را در این زمینه افزایش دهیم.

برای اطلاعات بیشتر از مهاجرت و اخذ ویزا های مختلف از کشورهای مختلف به بخش وبلاگ های رویال اپلای مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در حوزه مهاجرت می توانید از طریق فرم ارزیابی و یا مراجعه به دفتر موسسه با ما در تماس باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *