اخبار

افزایش چشمگیر تعداد دعوتنامه های صادر شده در اکسپرس اینتری کانادا

دعوتنامه های اکسپرس اینتری کانادا

مارس ۲۰۲۳،  نقطه عطفی در تاریخ اکسپرس اینتری کانادا بود.  مهم ترین اتفاق ماه مارس این بود که کانادا رکورد صدور بیشترین تعداد دعوتنامه اخذ اقامت دائم (ITA)  در تمام دراو های انجام شده از زمان شروع به کار خود ازسال ۲۰۱۵  را ثبت کرد.

اکسپرس اینتری کانادا، یک برنامه مهاجرتی است که توسط دولت فدرال کانادا اجرا می شود و متقاضیان می توانند از طریق سه زیر گروه این برنامه درخواست اخذ اقامت دائم کانادا را ارسال کنند :

برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)

برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP)

تجربه کار  کانادایی (CEC)

 

دولت کانادا اعلام کرده است که قصد دارد از حداقل ۸۲۰۰۰ مهاجر جدید در سال های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ ازطریق اکسپرس اینتری کانادا استقبال کند.  در مسیر رسیدن به این هدف مهم :

  1. کانادا در ۱۵ مارس ۲۰۲۳ از ۷۰۰۰ نامزد اکسپرس اینتری برای اخذ اقامت دائم کانادا دعوت می کند. این آمار بیشترین تعداد دعوتنامه اخذ اقامت دائم در تاریخ این برنامه مهاجرتی بوده است. رکود قبلی اداره مهاجرت صدور ۵۵۰۰ دعوتنامه در ماه ژانویه بود.

اداره مهاجرت در هر یک از قرعه کشی های بعد از ۱۵ مارس نیز  ۷۰۰۰ دعوتنامه اقامت دائم صادر کرده است  و در مجموع ، با صدور حدود ۲۱۰۰۰  دعوتنامه در دراوهای انجام شده در ماه مارس رکود تاریخی خود را ثبت می کند. به این ترتیب که  با شروع دراو ها در ماه مارس و  ثبت رکورد اولیه در ۱۵ مارس ، IRCC از ۷۰۰۰ نفر دعوت کرد تا برای اقامت دائم کانادا درخواست دهند. پس از آن با قرعه کشی غیرمنتظره همه برنامه ها تنها هشت روز بعد، ۷۰۰۰ نفر دیگر در ۲۳ مارس از اداره مهاجرت کانادا دعوتنامه دریافت کردند.  و در نهایت، شش روز پس از آن قرعه کشی، ۷۰۰۰ نفر دیگر برای درخواست اقامت دائم در ۲۹ مارس دعوت شدند.

 

  1.   موفقیت در برنامه اکسپرس اینتری با کسب امتیاز بالا در سیستم امتیاز بندی (CRS)  محقق می شود. و فقط افرادی که امتیازی بالایی دارند، دعوتنامهITA)  ) اخذ اقامت دائم را از اداره مهاجرت کانادا ( IRCC) دریافت می کنند.

 

در پایان ماه مارس ۲۰۲۳ امتیازات CRS به پایین ترین حد خود رسیده است. این امتیاز در ۱۵مارس به ۴۹۰ و پس از آن در ۲۳ مارس  به ۴۸۴ و در آخر در ۲۰ مارس به ۴۸۱ کاهش یافت.

 

 آینده اکسپرس اینتری

با توجه به آنچه گفته شد، انتظار می رود که اداره مهاجرت کانادا  انجام دراو های هدفمند را در مقطعی از سه ماهه دوم سال جاری آغاز کند. دراو های اکسپرس اینتری به کانادا این امکان را می‌دهد تا بر اساس فاکتورهای خاصی مانند شغل، سوابق تحصیلی، مهارت زبان و غیره، افرادی که دارای امتیاز بالاتری هستند را دعوت کند و با جذب این افراد کمبود های موجود در بازار کار کانادا را  بر طرف کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *