مهاجرت + ویزا (آمریکا)

اقامت آمریکا با لاتاری

اقامت آمریکا با لاتاری توسط شرکت رویال اپلای

اقامت آمریکا با لاتاری

اخذ اقامت آمریکا با لاتاری در بین تمامی مردم دنیا مرسوم است. در واقع برنامه مهاجرتی لاتاری یک قرعه کشی برای تنوع بخشیدن به جمعیت مهاجران در ایالات متحده آمریکا می باشد.

اصولا منتخبین از بین کشورهایی که نرخ مهاجرانش به ایالات متحده آمریکا در پنج سال گذشته کم بوده است، انتخاب می شوند. در مقالات پیشین درمورد صفر تا صد اقامت آمریکا با لاتاری را توضیح داده ایم . با خواندن مقالات قبلی اطلاعات کاملی از مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری را دریافت می کنید.

برای خواندن مقاله پیشین صفر تا صد اقامت آمریکا از طریق لاتاری “ کلیک کنید.  

در این مقاله میخواهیم به سوالات پر تکرار برنامه مهاجرتی لاتاری برای اقامت آمریکا بپردازیم.

۱. اصطلاحات “native “و “chargeability “چی معنی دارند و تاثیرشان در ثبت نام لاتاری چیست؟

“native“ این اصطلاح معمولا به فردی گفته می شود که در یک کشور خاص متولد شده، از کشور محل اقامت یا ملیت فعلی آن فرد صرف نظر می شود . ھمچنین می تواند به معنای شخصی باشد که تحت مقررات بخش ۲۰۲(ب) قانون مھاجرت و شهروندی از حمایت کشوری به غیر از جایی که در آن متولد شده است برخوردار است.با توجه به این که محدودیت های عددی برای مهاجرینی که از یک کشور یا منطقه جغرافیایی وارد می شوند وجود دارد، هر فرد از کشوری خاص به حساب می آید.

“chargeability “ شما به کشوری اطلاق می شود که دارای محدودیت هایی برای واجد شرایط بودن است و با کشور محل تولد شما یکسان است. با این وجود، شما می توانید کشور واجد شرایط محل تولد همسرتان را انتخاب کنید. یا کشور محل تولدهر یک از والدینتان را در صورتی که در کشوری متولد شده اید که هیچ یک از والدین شما در آن متولد نشده اند و در حین تولد شما نیز در آن  مقیم نبوده اند. تنھا سه روش ذکر شده برای انتخاب کشور واجد شرایط قابل قبول است .با نوشتن کشورى نادرست که در لیست سیاه است. متاسفانه شما واجد شرایط ویزای ۲۰۲۳ DV-نخواھید بود.

برای خواندن اسامی کشورهایی که برای ثبت نام در برنامه مهاجرتی لاتاری آمریکا واجدالشرایط نیستند . کلیک کنید.  

۲. الزامات سابقه تحصیلی یا شغلی برای ثبت نام در لاتاری چیست؟

متقاضی باید حداقل تحصیلات دوره متوسطه را داشته باشد و در ۵ سال گذشته، ۲ سال سابقه کار در شغلی که حداقل به دو سال آموزش یا تجربه نیاز دارد،را دارا باشید.”تحصیلات دبیرستانی یا معادل آن” به عنوان گواهی اتمام موفق دوره ۱۲ ساله آموزش ابتدایی و متوسطه در آمریکا یا اتمام موفقیت آمیز دوره رسمی ابتدایی و متوسطه در کشوری دیگر که معادل تحصیلات درآمریکا باشد. فقط دوره ھای رسمی تحصیلی این شرط را برآورده می کنند و  در زمان مصاحبه ویزا باید مدرک تحصیلی یا سابقه کار را به افیسر ارائه دھید.

اگر شرایط تحصیلات یا تجربه کاری را نداشته باشید، خود و ھمسر و فرزندان شما واجد شرایط نخواھید بود.

۳. چگونه متوجه می شوید که در قرعه کشی برنامه مهاجرتی لاتاری انتخاب شده اید؟

اقامت آمریکا با لاتاری

اقامت آمریکا با لاتاری – شرکت مهاجرتی رویال اپلای

شما باید از شماره تائیدیه خود برای دسترسی و بررسی وضعیت متقاضیان موجود در وب سایت DV-E  در dvprogram.state.go از ۸ می ۲۰۲۲ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ استفاده کنید. این تنھا راهی است که توسط وزارت امور خارجه برای آگاهی از وضعیت ثبت نام، ارائه دستورالعمل ھای بیشتر برای راهنمایی در مورد درخواست ویزا و اطلاع رسانی در خصوص  تاریخ و زمان مصاحبه ویزای مھاجرتی ارائه شده است.

تنھا وبسایت مجاز وزارت امور خارجه آمریکا برای ثبت نام آنلاین در برنامه ویزای لاتاری و بررسی وضعیت متقاضیان gov.state.dvprogram است. در نتیجه وزارت امور خارجه آمریکا با شما تماس نمی گیرد تا به شما اطلاع دهد که انتخاب شده اید. (لطفا به سوالات متداول شماره ۲۴ #FAQ مراجعه کنید.)

۴. چگونه متقاضیان متوجه می شوند که انتخاب شده اند؟ آیا به آن ها اطلاع داده خواھد شد؟

خیر، به شما اطلاع داده نخواهد شد. برای اطلاع از این که آیا از سوی وزارت امور خارجه آمریکا انتخاب شده اید یا خیر، باید به بررسی وضعیت متقاضیان Check Status Entrant در وبسایت DV-E  از ۸ می ۲۰۲۲  تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ مراجعه کنید. شماره تائیدیه خود را حداقل تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ نگه دارید .(اطلاعات وضعیت برای برنامه DV- 2022 سال گذشته، تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ به  صورت آنلاین در دسترس است.)

۵. افرادی که از طریق لاتاری ویزا دریافت می کنند ، آیا دولت ایالات متحده آمریکا ھزینه بلیط ھواپیمایی را پرداخت می کند . یا آیا برای یافتن شغل یا مسکن در این کشور خدماتی ارائه می کند؟

خیر، دو لت آمریکا در صورت دریافت ویزای DVهیچ یک از این خدمات  را ارائه نخواهد داد. اگر برای لاتاری انتخاب شده اید، قبل از صدور ویزا باید اثبات کنید که سربار جامعه آمریکا نخواهید بود. در صورت انتخاب و ارائه درخواست ویزا، می توانید از طریق راھنمایی ھای عمومی ارائه شده توسط وزارت امور خارجه در مورد چگونگی ارزیابی این موضوع  و این که چه  مدارک و شواهدی برای اثبات نیاز است، آشنا شوید.

۶. چگونه می توان مشاغل واجد شرایط DV را در بانک اطلاعاتى  O*Net OnLine وزارت کار آمریکا پیدا کرد؟

در سایت O*Net OnLine مراحل زیر را دنبال کنید تا مشاغل واجد شرایط را بیابید.

  1. در بخش “یافتن مشاغل” ، “Family Job ” را از فھرست انتخاب کنید.
  2. از طریق “Family Job ” مشاغل را مرور کنید، انتخاب خود را انجام دھید و بر رو “GO” کلیک کنید.
  3. روی لینک مربوط به شغل خاص خود کلیک کنید.
  4. گزینه “حوزه کار” را انتخاب کنید تا شماره حوزه شغلى و محدوده رتبه بندی تخصصی حرفه خود را بیابید.

۷. کسانی که ساکن آمریکا هستند هم می توانند در برنامه مهاجرتی لاتاری ثبت نام کنند؟

بله، متقاضیان ساکن در آمریکا یا هر کشور دیگری می توانند ثبت نام کنند.

اخذ اقامت آمریکا با لاتاری

اخذ اقامت آمریکا با لاتاری – شرکت مهاجرتی رویال اپلای

۸. آیا فقط یک بار می توان ثبت نام را در طول دوره ثبت نام آنلاین ثبت کرد؟

بله، مطابق قانون در هر دوره ثبت نام ، به هر فرد فقط یک بار اجازه ثبت نام داده می شود. وزارت امور خارجه با فناوری پیشرفته ای، ورود مکررمتقاضی را شناسایی می کند و افراد ی که بیش از یک بار ثبت نام انجام دهند واجد شرایط نخواهند شد.

۹. چنانچه گذرنامه قبل از درخواست ویزا منقضی شده و یا مفقود گردد، شرایط چیست؟

اگر شماره گذرنامه شما به هر دلیلی تغییر کند، قبل از این که وقت مصاحبه شما تعیین شود، باید دلیل تغییر آن را به مرکز کنسولی وزارت خارجه کنتاکی(KCC) ارائه دهید. در صورتی که شماره گذرنامه اشتباه، نادرست یا نامعتبر را در ثبت نام خود وارد کنید، واجد شرایط نخواھید بود. پیشنهاد می شود که یک فتوکپی خوانا از گذرنامه که برای ثبت نام استفاده می کنید، تهیه کنید و با شماره تایید ورود خود ذخیره کنید. با وجود این که یک کپی به تنهایی مدرکی نیست که اثبات کند شما یک مدرک شماره گذرنامه معتبر در ثبت نام خود وارد کرده اید اما در توضیح وضعیتتان به افیسر می تواند مفید باشد و تصمیم نهایی با افیسراست که در زمان مصاحبه گرفته خواهد شد.

۱۰. آیا هر فرد متقاضی  و ھمسرش ملزم به ثبت نام به صورت جداگانه هستند؟

بله، ھر یک از زوجین در صورت واجد شرایط بودن، می توانند جداگانه ثبت نام کنند. در صورتی که یکى از آنھا انتخاب شوند، نفر دیگر نیز امکان در خواست ویزا به عنوان همراه دارد.

۱۱. آیا می توان ثبت نام را توسط فرد دیگری انجام داد یا صرفا توسط متقاضی باید انجام شود؟

توصیه می شود ثبت نام خود را شخصاً انجام دهید اما شخص دیگر نیز می تواند از طرف شما ثبت نام کند. صرف نظر از اینکه ثبت نام شخصاً توسط شما انجام می شود یا توسط وکیل ، دوست، بستگان یا شخص دیگری به نمایندگی از شما، باید توجه داشته باشید که ثبت نام شما تنها یک بار باید ارسال شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که نماینده شما اطلاعات صحیح و کامل را در اختیار دارد. ثبت اطلاعات ناقص ونادرست موجب می شود که درخواست متقاضی رد شود.

متقاضیان باید شماره تأییدیه خود را حفظ کنند تا بتوانند وضعیت ثبت نام خود را به طور مستقل در وبسایت gov.state.dvprogram بررسی کنند. دقت کنید متقاضیان باید به ایمیل هنگام ثبت نام خود، دسترسی داشته باشند.

برای آگاهی از هزینه های مهاجرت به آمریکا با لاتاری و هزینه ثبت نام در برنامه لاتاری آمریکا  کلیک کنید . ➡ 

۱۲. فردی که اسکنر ندارد. آیا می تواند عکس ها را برای شخص دیگر ارسال کند تا آن ها را اسکن، ذخیره و برای فرد ایمیل کند تا بتواند در ثبت نام خود استفاده کند؟

بله، تا زمانی که عکس مطابق شرایط باشد، و به صورت الکترونیکی و ھم زمان با ثبت آنلاین ارسال شود، مورد قبول است. هنگام ثبت نام باید عکس اسکن شده را آماده داشته باشید. همه فرآیند ثبت نام به صورت آنلاین می تواند ازداخل یا خارج از آمریکا انجام شود.

۱۳. اگر سیستم ثبت نام فرد را رد کند آیا فرد می تواند مجددا ثبت نام کند؟

بله، تا قبل از ۱۲:۰۰ ظهر( منطقه زمانی: EST(GMT-4)) سه شنبه، ۹ نوامبر ۲۰۲۱ می توانید مجدداً درخواست خود را ارسال کنید. با توجه به ماھیت غیرقابل پیش بینی اینترنت، ممکن است اخطار رد را بلافاصله دریافت نکنید. تا زمانی که شما تائیدیه دریافت نکرده اید تکرار ثبت نام ضمانت اجرایی نخواهد داشت. پس از دریافت اعلان تأیید، ثبت نام شما کامل است و شما نباید ھیچ فرم ثبت نام اضافی ارسال کنید.

۱۴. متقاضی چه مدت بعد از ارسال ثبت نام، کد تأیید را دریافت خواھد کرد ؟

شما بلافاصله بعد از انجام ثبت نام اعلان تائیدیه ھمراه با کد تائید را که باید ثبت و نگھداری کنید، دریافت خواھید کرد. با این حال، ماھیت غیرقابل پیش بینی اینترنت ممکن است موجب تأخیردردریافت شود. تا زمانی که ثبت نام کامل انجام نشود و اعلان تائیدیه را دریافت نکنید، می توانید دکمه “ارسال” را ھر چند بار که لازم است بزنید. با این حال، ھنگامی که یک اعلان تائید دریافت کردید، اطلاعات خود را دوباره ارسال نکنید.

خوشحالی چند دختر و پسر جوان در رابطه با اقامت آمریکا با لاتاری

حس خوب برنده شدن در لاتاری و اخذ اقامت آمریکا با لاتاری

۱۵. اگر دکمه “ارسال” را بزنید اما شماره تائیدی دریافت نکنید و سپس ثبت نام دیگری انجام دهید، آیا رد صلاحیت خواهید شد؟

اگر شماره تائیدی دریافت نکرده اید، ثبت نام شما ثبت نشده است. باید ثبت نام دیگری انجام دهید و تکراری محسوب نمی شود. پس از دریافت شماره تائید، اطلاعات خود را دوباره ارسال نکنید.

 

۱۶. اگر شماره تائیدیه  (Number Confirmation) خود را گم کنید چه کاری می توان انجام داد؟

برای دسترسی به بررسی وضعیت متقاضیان(( check status entrant  باید شماره تائیدیه خود را داشته باشید. در حال حاضر این امکان دروبسایت DV-E وجود دارد که شما می توانید شماره تائیدیه (Number Confirmation)  خود را از طریق آدرس ایمیلی که با وارد کردن اطلاعات شخصی برای تائید ھویت خود ثبت کرده اید ، بازیابی کنید. سفارتخانه ھا و کنسول گری ھای ایالات متحده آمریکا و مرکز کنسولی کنتاکی نمی توانند وضعیت انتخابی شما را غیر از طریق بررسی وضعیت متقاضیان status entrant بررسی کنند یا شماره تائید شما را مستقیما برای شما ارسال کنند.

۱۷. من در حال حاضر در ایالات متحده ھستم. در صورت انتخاب، آیا می توانم به اداره مهاجرت  USCIS در آمریکا مراجعه کنم ؟

بله، به شرطی که واجد شرایط تبدیل وضعیت تحت شرایط بخش ۲۴۵ قانون مھاجرت و ملیت ( INA)  باشید، می توانید برای تبدیل وضعیت به USCIS مراجعه کنید. شما باید اطمینان حاصل کنید که  اداره مهاجرت آمریکا می تواند قبل از ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳، پرونده شما را مورد رسیدگی قرار دهد از جمله رسیدگی به ھرنوع درخواست از خارج از کشور برای ھمسر یا فرزندان زیر ۲۱ سال، زیرا در آن تاریخ صلاحیت شما برای برنامه ۲۰۲۳ DV- به پایان می رسد. وزارت امور خارجه آمریکا ھیچ شماره ویزا یا تبدیل وضعیت در این برنامه را  بعد از نیمه شب EDT در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ تائید نمی کند.

۱۸. در صورتی که  پدر، منتخب ویزای لاتاری باشد فرزند تا چه مدت حق دارد برای اخذ ویزا اقدام کند؟

اگر در برنامه ۲۰۲۳DV-  انتخاب شده اید، فقط در طول سال مالی  ۲۰۲۳ آمریکا ( که از ۱ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ است) می توانید برای صدور ویزا درخواست دھید. توصیه می شود که منتخبین از ھمان ابتدا به محض این که شماره آنھا واجد شرایط می شود، بلافاصله اقدام کنند. کلیه متقاضیان انتخاب شده و واجد شرایط بدون استثنا باید تا پایان سال مالی  ویزای خود را دریافت کرده یا وضعیت خود را تبدیل کنند. ھم چنین، ھمسر و فرزند فرد منتخب، فقط می توانند در بازه زمانی ۱ اکتبر ۲۰۲۲ تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۳ ویزا دریافت کنند. افرادی که از خارج از کشور درخواست می دھند، با مراجعه به وبسایت  DV-E و بررسی وضعیت متقاضیان  check status entrant  ، چھار تا شش ھفته قبل از نوبت مصاحبه، وقت ملاقات برایشان تعیین می شود.

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *