آزمون های زبان

بررسی آزمون های TEF و TCF

می توانید فرانسوی صحبت کنید

در این مقاله کارشناسان مهاجرتی و مدرسین مجرب رویال اپلای به بررسی آزمون های TEF و TCF و تفاوت های این دو آزمون TEF و  TCF پرداخته اند.

هر هر دو آزمون TCF و TEF برای ارزیابی مهارت زبان فرانسه طراحی شده اند. اما اهداف متفاوتی دارند. اگر شما قصد مهاجرت به کانادا یا فرانسه دارید با توجه به هدف و پروسه مهاجرتیتان شرکت در یکی از این آزمون‌ها برای شما الزامی می باشد. پس شناخت و بررسی بررسی آزمون های TEF و TCF و تفاوت های این دو آزمون می تواند در تصمیم گیری انتخاب شما برای شرکت در آزمون فرانسوی کمک کند.

متقاضیانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند. باید به زبان فرانسوی یا انگلیسی مسلط باشند. اکثر متقاضیان برای ارزیابی مهارت زبان انگلیسی خود در آزمون های آیلتس یا تافل  و برای ارزیابی مهارت زبان فرانسوی خود در آزمون­های TEF و TCF شرکت می کنند.

تعریف آزمون فرانسوی  TEF

آزمون  TEF در سال ۱۹۸۸ برای سنجش و ارزیابی مهارت زبان فرانسوی افراد در یک مرکز زبان فرانسه در شهر پاریس طراحی شده است. باید بدانید که آزمون TEF چهار نوع دارد. که شما باید با توجه به هدف خود در هر یک از آزمون TEF  شرکت کنید. همچنین آزمون TEF سطح زبان فرانسوی شما را بین سطوح ۰+ (مقدماتی) تا ۶ (تسلط کامل) مورد ارزیابی قرار می دهد .

انواع آزمون فرانسوی  TEF

  • آزمون TEF برای ارزیابی زبان فرانسوی در راستای هدف تحصیل در کشور کانادا یا فرانسه
  • آزمون  TEF IRN برای اخذ شهروندی فرانسه طراحی شده است .
  • آزمون TEF Canada برای مهاجرت به کانادا و اخذ شهروندی کانادا طراحی شده است .
  • آزمون TEFAQ برای مهاجرت به کانادا استان کبک طراحی شده است .

برای اطلاعات بیشتر از  آزمون  TEF کلیک کنید. ➡ 

تعریف آزمون فرانسوی  TCF 

آزمون  TCF با عنوان (Test de connaissance du français) توسط CIEP یا وزارت علوم فرانسه با هدف سنجش و ارزیابی مهارت زبان فرانسوی متقاضیان برگزار می شود. می توان گفت حدودا ۶۰۰ مرکز آزمون TCF در بیشتر از ۱۴۰ کشور مختلف ازجمله فرانسه در سراسر دنیا وجود دارد.

آزمون TCF سطح زبان فرانسوی شما را بین سطوح A1 (مقدماتی) تا C1 و C2 (تسلط کامل) مورد ارزیابی قرار می دهد .

برای اطلاعات بیشتر از  آزمون  TCF کلیک کنید. 

مکان برگزاری آزمون های فرانسوی TCF  و TEF

مکان برگزاری انواع آزمون TCF در ایران ، مرکز زبان فرانسه تهران  می باشد. که این آزمون  را به صورت رایانه ایی برگزار می کنند . در کشور ترکیه، آزمون های TCF در شهر‌های آنکارا، استانبول و ازمیر در سه مرکز معتبر برگزار می شوند. همچنین در کشور امارات، یک مرکز معتبر برگزاری آزمون های TCF در شهر دبی وجود دارد .

دقت کنید هر مرکز آزمون TEF، آزمون  TEFaQ را هر دو هفته یک بار، و  آزمون های TEF و TEF Canada را هرماه یک بار برای داوطلبان برگزار می‌کنند. اما آزمون های TCF هر ماه برگزار می‌شوند.

در ادامه به بررسی آزمون های TEF و TCF با پاسخ به سوالات متداول و برخی از تفاوت های این دو آزمون های TEF و TCF می پردازیم .

سوالات متداول داوطلبان آزمون های TEF و TCF

در یک کلاس که چند نفر سوالات متداول دارند/بررسی آزمون های TEF و TCF

بررسی آزمون های TEF و TCF – شرکت مهاجرتی رویال اپلای

۱. اعتبار مدرک TEF و TCF چقدر است؟

نتایج آزمون TEF  و TCF ،دو سال پس از اعلام نتایج معتبر هستند.

۲. تفاوت بین TEF Canada و TCF Canada چیست؟

تفاوت زیادی بین این دو وجود ندارد؛ درواقع، هر دو آزمون توسط دولت کانادا پذیرفته شده اند و سطح دشواری یکسانی دارند. بطور کلی، این دو آزمون در موارد زیر متفاوت هستند:

  • قالب آزمون
  • زمان آزمون
  • تعداد سوالات
  • مراکز آزمون دهی
  • هزینه ثبت نام

۳. کدام ساده تر است؟ TEF  یا  TCF؟

این دو آزمون بین المللی، از نظر سطح دشواری برابر هستند و مطابق با استانداردهای زبان فرانسه عمل می کنند. بنابراین، برای موفقیت در هردو آزمون باید بصورت اصولی زبان فرانسه را یاد بگیرید .

۴. TEF Canada یا TCF Canada ؟

اگر در زبان فرانسوی مهارت داشته باشید، یا سطح زبان فرانسوی شما B1  تاC2   باشد ، آمادگی برای این آزمون ها برای شما راحت خواهد بود .

اما اگر بدون دانش قبلی شروع کرده اید، آماده شدن برای هر یک از این آزمون ها زمان بر خواهد بود.

قطعا تنها با استفاده از کتاب ها یا برنامه های آموزش زبان نمی توانید دراین آزمون نمره قبولی بگیرید.

با کمک یک استاد زبان باتجربه ، یادگیری موثر و سریعی خواهید داشت.علاوه براین می توانید در دوره های آفلاین یا آنلاین فرانسوی که در هر مرکز آموزشی معتبر  برگزار می شود، شرکت کنید.

۵. شرایط شرکت در آزمون چیست؟

هر دو برای  افراد بالای ۱۶ سال که فرانسوی زبان مادری آن ها نیست، مناسب است. به یاد داشته باشید که برای شرکت در آزمون، به سطح مهارت بالایی در زبان فرانسه نیاز دارید.

۶. چگونه ثبت نام کنیم؟

مراکز معتبری در سراسر جهان این آزمون ها را در طول سال برگزار می کنند. یک مرکز آزمون دهی در نزدیکی خود پیدا کنید،تاریخ آزمون را مشخص کنید، فرم پر کنید و با پرداخت هزینه ثبت نام خود را کامل کنید.

اصل مدارک شناسایی خود را به همراه داشته باشید. هنگام ثبت نام از شما کپی کارت شناسایی (گواهینامه رانندگی، پاسپورت و …) به همراه عکس و امضا خواسته می شود.

برای شرکت در آزمون، هرچه زودتر ثبت نام کنید چرا که ممکن است در تاریخ مورد نظر شما، صندلی ها به سرعت پر شوند و آزمون را از دست بدهید.

۷. چه مدت طول می کشد تا نتایج TCF و TEF کانادا اعلام شود؟

نتایج طی ۴ تا ۶ هفته پس از تاریخ آزمون،  از طریق پست برای هر داوطلب ارسال می شود .

نمرات شما در هر بخش ، نشان دهنده سطح مهارت زبان فرانسوی شما در آن بخش است.

۸. هزینه های ثبت نام در آزمون هایTEF و TCF کانادا چقدر است؟

هزینه های ثبت نام برای TEFو TCF، بستگی به مرکز آزمون و کشوری دارد که قصد دارید در آن شرکت کنید. به عنوان مثال،  این هزینه درآمریکا بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلارو در هند بین ۱۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ روپیه است.

به یاد داشته باشید که هزینه ها پس از ثبت نام غیر قابل استرداد هستند!

۹. چند بار می توانم در این آزمون ها شرکت کنم؟

هیچ محدودیتی وجود ندارد و هر چند بار که بخواهید می توانید در آزمون شرکت کنید. اما بین هر آزمون باید دو ماه فاصله زمانی باشد.

۱۰. چگونه میتوان از آزمون های فرانسه امتیاز اضافی(برای برنامه های مهاجرتی) کسب کرد ؟

اگر در هر چهار مهارت زبان فرانسه (گوش دادن، صحبت کردن، خواندن و نوشتن) امتیاز CLB 7 /  NCLC 7  یا بالاتر را کسب کنید، می توانید ۵۰ امتیاز دریافت کنید.

در شرایطی که در هر چهار بخش آزمون زبان انگلیسی نمره CLB 4  یا پایین‌تر (یا  اصلا در آزمون زبان انگلیسی شرکت نکرده‌اید) اما در چهار بخش آزمون زبان فرانسه نمره  CLB 7را کسب کنید، ۲۵ امتیاز  دریافت خواهید کرد.

اماده شدن برای زمون های زبان فرانسوی/بررسی آزمون های TEF و TCF

۱۱. چقدر طول می کشد تا برای TEF یا TCF آماده شوید؟

کاملا بستگی به خودتان دارد. برای دریافت ۵۰ امتیاز اضافی برای مهاجرت به کانادا و ۱۶ امتیاز برای مهاجرت به کبک، باید امتیاز CLB7 یا بالاتر را کسب کنید.

برای یک زبان آموز مبتدی، تقریباً ۶۰۰ تا ۸۰۰ ساعت مطالعه لازم است تا به این سطح در زبان برسد. این مدت زمان باتوجه به روش های یادگیری شما می تواند متفاوت باشد.

به عنوان مثال، اگر در حال یادگیری از طریق آموزشگاه های زبان یا یک استاد با تجربه هستید، مدت زمان یادگیری برای شما کوتاه تر خواهد بود.

۱۲. آیا می توان این پروسه را در ۴ تا ۸ ماه انجام داد؟

خیر؛ البته استثنائات همیشه وجود دارند اما بطور کلی اگر تلاش زیاد، تمرین مداوم، پشتکار و راهنمایی مناسب داشته باشید، می توانید در ۱۲ تا ۱۸ ماه موفق شوید.

۱۳. بهترین راه برای آماده شدن برای آزمون های TEF و TCF کانادا چیست؟

از آنجایی که آماده شدن برای این آزمون ها زمان زیادی می برد،یادگیری ببه کمک استاد یا شرکت در دوره های زبان فرانسه  مناسب تر است. همچنین می‌توانید با استفاده از کتاب‌ها، فایل های صوتی و تصویری، مهارت های خود را تقویت کنید.

۱۴. آیا می توانم در خانه آزمون  بدهم؟

خیر ؛ البته امکان آزمون دهی آنلاین وجود دارد اما این آزمون های آنلاین هم فقط در مراکز آزمون دهی قابل اجرا است .

۱۵. مکان های برگزاری آزمون های TEF کانادا و TCF کانادا کجاست؟

CCI  و CIEP با همکاری L’Alliance Française و سایر سازمان ها، آزمون های مختلف TEF و TCF را در طول سال برگزار می کنند.

می توانید لیست مراکز آزمون دهی معتبر را در وب سایت های رسمی CCI و CIEP بررسی کنید.

برای اطلاعات بیشتر در حوزه مهاجرت به کشور کانادا و استرالیا و امریکا و بررسی دقیق وضعیت مهاجرتیتان می توانید فرم ارزیابی مهاجرتی رویال اپلای را پر کرده و برای مشاوران و وکلای مهاجرتی مجرب رویال اپلای بفرستید. ما در اسرع وقت پرونده های ارسالی شما را مورد بررسی قرار می دهیم و برای مشاوره ی رایگان با شما تماس می گیریم.

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ – ۲۲۴۰۸۱۸۱ – ۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *