اخبار

زندگی در آلمان

در کشور المان

زندگی در آلمان آرزوی بسیاری از مردم است. اطلاع داشتن از هزینه های زندگی در کشور آلمان می تواند کمک بسیار خوبی برای متقاضیانی که قصد دارند برای تحصیل یا شغل یا زندگی به این کشور مهاجرت کنند. در این مقاله سعی داریم برآورد هزینه های زندگی در آلمان را بررسی کنیم.

کشور آلمان در مرکز اروپا واقع شده است که با حدود هشتادوسه میلیون نفر جز پر جعمیت ترین کشورهای اروپا است. آلمان کشوری مدرن و قدرتمند و پیشرفته است. که اقتصاد خوب و قابل توجهی دارد. همین امر باعث شده مردم از کیفیت زندکی معیشتی بالایی برخوردار باشند. بنابراین مردم از شرایط زندگی خود در آلمان کاملا راضی هستند.

کشور آلمان هفتمین کشور توریستی در دنیا است. و سالانه جهانگردان و مسافران زیادی به این کشور سفر می کنند. کشور آلمان از ۱۶ ایالت شکل گرفته است که برلین، هامبورگ و برمن از معروفترین ها هستند.

از نظر استاندارد های آموزشی و تحصیلی و همچنین سیستم های مراقبتی و بهداشتی این کشور بسیار بالا است. از این رو در طول سال مهاجرت به آلمان از مناطق مختلف افزایش یافته است.

در کشور آلمان نرخ بیکاری کمتر از ۵درصد می باشد. این نشان می دهد که فرصت های شغلی در آلمان بسیار زیاد است. و تقریبا برای همه دانشجویان و همه فارغ التحصیلان کار وجود دارد.

مونیخ، برلین، فرانکفورت، هانوفر و اشتوتگارت جز شهرهای مهم آلمان محسوب می شوند.

زندگی در کشور آلمان

زندگی در آلمان

اینکه هزینه در یک شهر کوچک مثل لایپزیگ به نسبت شهرهای بزرگ مثل هامبورگ و برلین بسیار ارزانتر باشد یک امر طبیعی است. اما نکته ایی که حائز اهمیت است مزیت هایی است که شهر های بزرگ با امکانات عالی و متعددی در اختیار مردمان قرار می دهد.

شهرهای بزرگ آلمان هر سال پذیرای مهاجران بسیار زیادی هستند. . مراسم های گوناگونی برگزار میکنند که در همه جای دنیا معروف است. برای مثال برلین پایتخت و بزرگترین شهر در آلمان است که هیچ وقت برای انجام کاری در این شهر به مشکل بر نخواهید خورد. برلین به شهر هم استارت اپ معروف است.

هزینه زندگی در کشور آلمان

اگر شما یکی از متقاضیان مهاجرت به آلمان هستید حتما باید این مقاله را بخوانید و از هزینه های زندگی در آلمان مطلع شوید. تا برآورد هزینه ها خود را راحتتر حساب کنید. برای اطلاعات بیشتر از سایر کشورها می تواند به بخش وبلاگ های سایت بروید و مقالات موزد نیاز خود را مطالعه کنید.

در  آلمان هزینه زندگی به نسبت  با بقیه کشورهای اروپایی بسیار منطقی تر است. به طور کلی برای پوشش مخارج زندگی در این کشور در سال ۲۰۲۲ شما ماهیانه تقریبا حدود ۸۵۴€ (یورو) تمکن مالی نیاز دارید. این هزینه مربوط به غذا، اجاره بها، قبض های خدمات شهری، لباس ها و تفریح  شما می شود. که تقریبا با هزینه متوسط در اتحادیه اروپا فرق زیادی ندارد.

لازم است که بگوییم هزینه ی اجاره ماهیانه در آلمان از بقیه جاها گران تر است. اما در مجموع به دلیل نیمه رایگان بودن نظام اموزشی و تحصیلی در آلمان به طور کلی هزینه زندگی در کشور آلمان کمتر از بقیه کشورها است.

در جدول زیر، بهترین  شهرهای آلمان را از نظر کیفیت زندگی میبینید.

شهرهای آلمان

شهر مونیخ و ایالت بایرن جز گرانترین شهرها در آلمان می باشند. و همچنین از نظر کیفیت زندگی و رضایت مردم شهر مونیخ یکی از بهترین و برترین شهر های کشور آلمان است. باتوجه به اطلاعات و امار بدست امده بیشتر ایرانی ها شهر های شهرهای فرانکفورت و هامبورگ و دوسلدورف و لایپزیگ  برای زندگی انتخاب می کنند.

هزینه متوسط خوراک و مواد غذایی در کشور آلمان

در جدول زیر لیست قیمت بعضی از مواد غذایی موردنیاز در آلمان را مشاهده می کنید.

هزینه غذا در کشور آلمان

هزینه خانه و درامد و زندگی در کشور آلمان

یک انتخاب درست برای زندگی می تواند خیلی زیاد باعث صرفه جویی در هزینه ها شوند. به طور کلی شهر های جنوب کشور آلمان گرانترین مناطق برای سکونت محسوب می شوند. دو شهر مونیخ و اشتوتگارت واقع در جنوب کشور جز گرانترین مناطق آلمان هستند. اما در مقابل شهرهای شمال این کشور مانند برلین مقرون به صرفه تر است. همچنین لایپزیگ واقع در شرق آلمان جز ارزان ترین شهرها برای سکونت محسوب می شود.

میزان حقوق و درآمد افراد بستگی به شغل و مهارتشان دارد. اما می توان گفت به طور متوسط میانگین درآمد مردم در کشور آلمان برای یک کارمند معمولی یا یک مهندس تازه کار ماهیانه حدود ۳۵۰۰€ (یورو) است.

هزینه حمل و نقل و جا به جایی در کشور آلمان

برای حمل و نقل و جابه جایی در آلمان شما میتوانید از اتوبوس یا تاکسی یا خودروی شخصی استفاده کنید. بیشتر مردم در آلمان اخیرا از دوچرخه شخصی خود برای جا به جایی استفاده می کنند.

 

هزینه زندگی در المان

هزینه تحصیلات در کشور آلمان

در المان دانشگاه های زیادی وجود دارد. که در فهرست دانشگاه های جهانی رتبه دارند. بعضی از دانشگاه ها در آلمان رایگان هستند. و این امر باعث افزایش مهاجرت تحصیلی شده است. از طرف دیگر کیفیت بسیار عالی در آموزش و بورسیه های تحصیلی و تحصیل رایگان و وجود دانشگاه های برتر در این کشور  تمایل دانشجویان خارجی را به مهاجرت تحصیلی زیاد کرده است. مدارک دانشگاه های آلمان مورد تایید همه ی کارفرمایان در سراسر دنیا می باشد.

هزینه های درمانی در کشور آلمان

در جدول زیر میانگین هزینه درمانی را در کشور آلمان مشاهده خواهید کرد.

هزینه درمان در المان

مزایا و معایب زندگی در کشور آلمان

هر کشوری مزیت و معایب خود را دارد. در این مقاله چند مورد از مزیت های کشور آلمان را بیان کردیم

مزیت های زندگی در آلمان

  • کشور آلمان دارای بهترین سیستم های حمل و نقل جاده ایی در اروپا می باشد. و هزینه حمل و نقل در بعضی از شهرها بسیار ارزان است.
  • تحصیلات برای همه افراد در آلمان رایگان است.
  • کشور آلمان نظام درمانی با کیفیت بالا و قیمت ارزان دارد.
  • ویزای کار برای افراد خارجی صادر می کند.
  • در همسایگی کشورهای معتبر اروپا از جمله فرانسه، دانمارک، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، هلند قرار دارد.

معایب زندگی در  کشور آلمان:

  • در بعضی از شهرهای آلمان پیدا کردن شغل مناسب سخت است.
  • در آلمان خواندن و یادگیری زبان آلمانی پرهزینه است.
  • بیشترین هزینه برای مردمان آلمان هزینه اجاره منزل است که در برخی از شهرها گران تر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *