مهاجرت + ویزا (آمریکا)

سوالات مربوط اقامت آمریکا

مجسمه معروف آمریکا

در این مقاله ما سعی داریم به تمامی سوالات مربوط اقامت آمریکا پاسخ دهیم . در چند مقاله ی پیشین ما مهاجرت به امریکا و زندگی در این کشور و اخذ اقامت امریکا را به طور کامل بررسی کردیم.

پس از سال ۱۹۷۹ میلادی با انقلاب ایران و سقوط سلطنت ایران بسیاری از مردم ایران وارد ایالات متحده ی امریکا به ویژه لس آنجلس، کالیفرنیا شدند . بر اساس آمار بدست آمده در سال ۲۰۰۰ میلادی در آمریکا حدود ۳۸۵۴۸۸ آمریکایی ایرانی تبار اقامت داشتند. جامعه ی ایرانی-امریکایی در طی این سال ها رشد کردند و مشاغل بسیاری چون پزشکان، مهندسان، وکلا و کارآفرینان تکنسین به خود اختصاص دادند.

همانطور که در مقالات پیشین توضیح دادیم برای دریافت اقامت دائم و قانونی امریکا باید گرین کارت امریکا را داشته باشید . بیشتر مهاجرانی که در امریکا اقامت دارند با ویزای خانوادگی و یا بستگان فوری شهروندی توانستند گرین کارت دریافت کنند. هر کدام از ویزاهای Immediate Relative و Family Preference امریکا شرایط و قوانین خاص خود را برای درخواست دارند. در مقاله ی انواع روش های اخذ ویزا و اقامت امریکا درمورد انواع ویزاهای مهاجرتی و غیرمهاجرتی امریکا صحبت کردیم. همچنین در این مقاله می خواهیم به سوالات مربوط اقامت امریکا پاسخ دهیم.

در هر صورت داشتن یک وکیل خوب و یک متخصص مهاجرت برای آگاهی بخشی درباره نوع اخذ ویزا برای مهاجرت اولین اقدام آگاهانه ی یک مهاجر است.

بعضی اوقات متقاضیانی که به آمریکا سفر میکنند در پی فرصت های اقتصادی هستند . میتوان گفت محتمل ترین روش برای اخذ گرین کارت امریکا از راه استخدام شغلی در ایالات متحده امریکا است .ویزا های کار مهاجرتی امریکا با عنوان EB-1 و  EB-2 هستند که به محض ورود شما به آمریکا شما می توانید گرین کارت خود را دریافت کنید. و اما ویزاهای کار غیرمهاجرتی موقت امریکا با عنوان H-1B و L-1 و O-1 و E-1 و TN هستند . که با داشتن این ها به شما گرین کارت تعلق نمی گیرد . مگر اینکه ویزای غیر مهاجرتی خود را به ویزای مهاجرتی تبدیل کنید.

معرفی چند منابع مفید و خوب برای ایرانیان مقیم آمریکا

  • انجمن وکلای ایرانیان آمریکایی (IABA) موسسه ایی است به منظور کار خیریه و اموزشی و حرفه ایی در سال ۲۰۰۰ میلادی در واشنگتن دی.سی تاسیس شده است . این موسسه برای ارتقا و پیشرفت اجتماعی ، اقتصادی، حرفه ای و آموزشی جامعه ایرانیان در ایالات متحده امریکا سازماندهی شده است.
  • انجمن روانشناسی امریکا ( IPAA) این موسسه در سال ۲۰۰۵ میلادی شکل گرفته . وظیفه ی آن بالا بردن سطح آگاهی در مورد انواع مسائل مهم سلامت روان در داخل و خارج از جامعه ایرانی می باشد .
  • شورای ملی ایرانیان آمریکایی (NIAC ) یک سازمان غیرانتفاعی است که با هدف حمایت از حقوق سیاسی مردمان ایرانی مقیم آمریکا با حفظ رعایت چارچوب قوانین ایالات متحده امریکا در واشنگتن دی.سی تاسیس شده است .
  • انجمن پزشکی ایرانیان آمریکایی (IAMA ) یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال ۱۳۷۲ شمسی تاسیس شده است . و یکی از بزرگترین سازمان پزشکی ایرانیان مقیم ایالات متحده امریکا می باشد و در ۸ ایالات شعبه دارد. این سازمان برای متخصصان و دانشجویان ایرانی مقیم امریکا برای مراقبت های بهداشتی تاسیس شده است .

پرچم امریکا

در ایران سفارت آمریکا وجود دارد ؟

خیر . در ایران سفارت امریکا وجود ندارد . متقاضیانی که قصد مهاجرت به امریکا را دارند باید به سفارت امریکا در کشورهای خارجی همسایه مراجعه کنند . مانند

  • سفارت آمریکا واقع در شهر آنکارا، کشور ترکیه
  • سفارت ایالات متحده امریکا واقع در ابوظبی، امارات متحده عربی
  • سفارت امریکا واقع در ایروان، کشور ارمنستان

ایالات متحده آمریکا به ایرانیان اجازه مهاجرت می دهد ؟

همانطور که می دانید برای اخذ اقامت امریکا باید گرین کارت امریکا را دریافت کنید . این کار را میتوانید با گرفتن ویزای مهاجرتی مثل ویزای خانوادگی یا داشتن اقوام و خویشاوندان انجام دهید . اکثر مهاجران ایرانی برای دریافت اقامت آمریکا از راه مشاغل و یا سرمایه گذاری و یا ویزای تحصیلی(که بعدا به ویزای کاری و اشتغال تبدیل می کنند) اقدام می کنند.

 

اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان سخت است یا آسان؟

برای اخذ ویزای آمریکا برای ایرانیان می تواند دشوار یا آسان باشد . چیزی که اینجا حائز اهمیت است این است که ایالات متحده ی امریکا در ایران هیچ سفارتی ندارد . و شهروندان ایرانی برای اقدام به اخذ ویزای خود باید به سفارت آمریکا در شهرهای ابوظبی، آنکارا، فرانکفورت، ناپل و وین مراجعه کنند.

ایرانی ها می توانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند؟

بله . در سال ۲۰۱۹ حدود ۶۶۰۰ مهاجر ایرانی در آمریکا اقامت دائم خود را اخذ کردند. ۳۸ درصد انان از طریق اشتغال و ۳۲ درصد انان از طریق پناهندگی اقدام کرده بودند.

شهروندان ایرانی برای اخذ ویزای آمریکا از کجا باید اقدام کنند؟

از آن جایی که در ایران سفارت امریکا وجود ندارد . پس پیشنهاد می شود به سفارت امریکا در آنکارا مراجعه کنند . در آن جا افسران فارسی زبان هستند و بهتر می توانند راهنمایشان کنند . به این نکته توجه کنید برای درخواست ویزای خود باید از سه تا چهار ماه قبل از سفر خود اقدام کنید.

شهروندان ایرانی اجازه دارند برای درخواست ویزای ۲۰۲۱ امریکا اقدام کنند؟

متقاضیان مقیم ایران با مراجعه به هر سفارت امریکایی که به ویزای غیرمهاجرتی رسیدگی می کنند ، مراجعه کنند.

 

اکثر ایرانی ها در چه شهرهایی از کشور امریکا اقامت دارند ؟

شهرهای خوب امریکا

اکثر ایرانی ها در  ایالت کالیفرنیا زندگی می کنند . و حدود ۹.۱ درصدشان در نیویورک/نیوجرسی و حدود ۸.۳ درصدشان در شهرهای واشنگتن دی سی، مریلند ، ویرجینیا و ۶.۷ درصدشان در تگزاس ساکن هستند.

 

در این مقاله و چند مقاله قبل سعی کردیم به تمامی سوالات مربوط اقامت آمریکا و همچنین بررسی زندگی در امریکا و بهترین ارزان ترین روش برای مهاجرت به امریکا را بررسی کنیم . برای خواندن مقالات بیشتر به بخش وبلاگ های رویال اپلای مراجعه کنید .

همچنین اگر سوالی در ارتباط با مهاجرت به امریکا ، اقامت امریکا ، اخذ ویزای تحصیلی و کاری و سرمایه گذاری در امریکا  را دارید، با ما موسسه ی مهاجرتی رویال اپلای در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *