اخبار

ویزای توریستی آلمان

المان11

کشور آلمان واقع در غرب اروپا کشوری بسیار زیبا با تاریخ کهن و قلعه های باشکوه و مناظر دیدنی جز یکی از انتخاب مقصدهای گردشگران و توریست های خارجی است. سالانه میلیون ها گردشگر به این کشور سفر می کنند . شرایط سفر به آلمان بستگی به کشور مبدا و هدف متقاضیان دارد . اگر شما قصد دارید برای مدت کوتاهی به این کشور سفر کنید و از مناظر زیبای آن لذت ببرید بهتر است اقدام به اخذ ویزای کوتاه مدت آلمان یا به عبارتی همان ویزای توریستی کنید. و به عنوان یک بازدیدکننده وارد این کشور شوید.

ویزای شینگن کوتاه مدت در هدف ویزای توریستی آلمان کاربرد دارد . مدت اعتبار این ویزا به طور کلی حداکثر ۹۰ روز است. به این نکته هم توجه کنید که اعتبار ویزای شما به سفارتی که ویزا را صادر می کند هم بستگی دارد. همچنین مدت زمانی که شما در این کشور می توانید اقامت داشته باشید در برچسب ویزای شما نوشته شده و روی پاسپورت شما چسبیده است.

ویزای توریستی المان

برای درخواست ویزای توریستی آلمان یا ویزیتور آلمان به چه مدارکی نیاز است :

  • داشتن فرم درخواست ویزای متقاضی باید این فرم را با اطلاعات صحیح و دقیق پر کند و در آخر امضا کند.
  • داشتن دو عکس جدید که حدودا در طی ۳ ماه گذشته گرفته باشید. ( توجه کنید عکس شما باید طبق معیارهای عکس ویزای شینگن باشد. )
  • به همراه داشتن پاسپورت توجه کنید که اعتبار پاسپورت شما باید حداقل سه ماه بیشتر از مهلت اقامت شما در کشور آلمان باشد. از طرفی باید حداقل دو صفحه ی خالی داشته باشد.
  • برنامه کامل سفر که شامل تاریخ و شماره پرواز شما در لحظه ورود و خروج از منطقه شنگن است.
  • به همراه داشتن بیمه سلامت مسافرتی مدارک یا شواهدی که اثبات کند شما بیمه درمانی برای خود خریده اید. ( بیمه درمانی را میتوانید به راحتی از سایت هایEurop Assistance ، AXA Schengen یا DR-WALTER خریداری کنید. )
  • به همراه داشتن مدارک برای اقامت شما در طول سفر خود این مدارک میتواند مدارک رزرو هتل یا اقامتگاه و یا … باشد. یا اگر جایی را اجاره کردید مدارک مربوط به اجاره نامه را باید ارائه دهید
  • به همراه داشتن نامه برگزارکننده تور در صورتی که با تور به آلمان سفر کرده باشید.
  • به همراه داشتن مدارک یا شواهدی مبتنی بر اثبات تمکن مالی متقاضیان این مدرک نشان می دهد که شما پول کافی برای خرج وخارج خود و حمایت خود در طی این دوره اقامت در این کشور را دارید. ( این مدارک می تواند : صورت حساب بانکی متقاضی یا یک نامه حمایتی باشد که شما تحت حمایت شخص دیگری هستید.)
  • درصورت دعوت شدن از فردی باید دعوت نامه به همراه کپی پاسپورتش و اجاره اقامتشان را بگیرید.
  • مدارکی برای اثبات رابطه شما با میزبان مقیم آلمان
  • درصورت شاغل بودن متقاضی به همراه داشتن قرارداداستخدام و اظهارنامه مالیات بر درآمد متقاضی
  • در صورت خود اشتغالی به همراه داشتن مجوز کسب و کار و کپی ان و صورت حساب بانکی شرکت در ۶ماه گذشته و همچنین به همراه داشتن اظهار نامه مالیات بر درامد ( ITR )
  • در صورت دانش اموز بودن به همراه داشتن مدارک تحصیلی و ثبت نام
  • به همراه داشتن برنامه سفر که شامل اهداف شما برای مهاجرت به اروپا و محدوده زمانی اقامتتان و تمام اطلاعات شخصی  شما می شود.

 

ویزای توریستی المان

درخواست ویزای توریستی آلمان چه شرایطی دارد ؟

همانطور که می دانید آلمان عضو منطقه شینگن است یعنی به اتباع ۶۲ کشور اجازه می دهد برای گردشگری بدون ویزا وارد آلمان شوند. این افراد در طول ۶ماه ۹۰ روز را بدون داشتن ویزا می توانند در آلمان اقامت داشته باشند. اما افراد ایرانی برای گردشگری در کشور آلمان نیاز به ویزای توریستی یا همان ویزای کوتاه مدت نیاز دارند.

برای مسافرت به آلمان چه زمانی برای ویزای کوتاه مدت توریستی باید اقدام کنیم؟

به نظر ما هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است . برای مثال می توانید ۶ ماه قبل از شروع تاریخ سفر خود درخواست ویزای توریستی را ثبت کنید.

برای پردازش ویزای توریستی آلمان چقدر زمان می برد؟

این مدت زمان به شدت به مرکز درخواست و حجم کاری آن مجموعه مربوط می شود. اما به طور کلی میتوان گفت زمان پردازش ویزای توریستی آلمان در سراسر دنیا دو هفته است . اما باید این را هم در نظر داشت که باتوجه به موقعیت مکانی و مرکز درخواست زمان پردازش متغییر است. گاهی اوقات مدت زمان ویزای توریستی ۳۰ روز طول می کشد و یا حتی با توجه به شلوغی یا شرایط مختلف این امکان وجود دارد که تا ۶۰ روز تقویمی طول بکشد.

هزینه ی اخذ ویزای توریستی آلمان چقدر است ؟

متقاضیان باید قبل از حضور در وقت مصاحبه برای ویزای توریستی یک هزینه ایی را پرداخت کنند. این هزینه شرط لازم و مهم برای درخواست ویزای شما می باشد. هزینه درخواست ویزا بسته به ملیت شما متفاوت است. و اگر درخواست شما بنا به هر دلیلی رد شود مبلغ پرداخت شده به حساب شما باز نمی گردد.

در جدول زیر هزینه ویزاهای آلمان را مشاهده می کنید:

هزینه ویزاهای المان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *