مهاجرت + ویزا (کانادا)

چرا کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

5دانشجو در حیاط دانشگاه کانادا نشسته اند./ چرا کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

5دانشجو در حیاط دانشگاه کانادا نشسته اند./ چرا کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

چرا کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ یکی از سوالاتی که متقاضیان مهاجرت تحصیلی دارند؛ این است که چه کشوری را برای مهاجرت انتخاب کنند. در این مقاله سعی کردیم کشور کانادا را از لحاظ تحصیلی بررسی کنیم . پس اگر قصد تحصیل در کانادا و یا مهاجرت به کانادا را دارید؛ همراه باشید.

با توجه به گزینه های مهاجرت به کانادا پس از فارغ التحصیلی و مزیت های تحصیلی در کانادا ، جای تعجب نیست که کانادا از نظر تعداد دانشجویان بین المللی، با سیستم آموزشی در سطح جهانی، فرهنگ دوستانه و پذیرا، گزینه های یادگیری زبان های فرانسوی و انگلیسی و هزینه های زندگی مطلوب، رتبه سوم را در جهان دارا باشد. در واقع، بسیاری از کانادایی های جدید راه خود را برای شهروندی از طریق تحصیلات پس از متوسطه آغاز می کنند.

با وجود تشویق طرح‌های مهاجرتی که از دانشجویان بین‌المللی حمایت می‌کنند، کانادا اعضای بسیار تحصیل‌ کرده و مولد جامعه را به دست می‌آورد؛ همین امر باعث شده که دانشجویان کار در بهترین شرکت‌های کانادا، خدمت به عنوان پزشک، علم و غیره، مشغول باشند . علاوه بر دلایل گفته شده ؛ دلایل زیادی وجود دارد. طبق آمار بدست آمده با وجود سختی های مهاجرتی در سال پیش، کانادا با بیش از ۶۴۲۰۰۰ دانش‌آموز در دوره‌های تحصیلات تکمیلی کانادایی، رتبه سوم را در جهان برای اکثر دانشجویان بین‌المللی کسب کرد. در مقاله ( چرا کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ ) تحصیل در کانادا و کار در کانادا را به طور خلاصه و مفید بررسی می کنیم.

سه عامل اصلی برای این افزایش مهاجرت تحصیل در کانادا و بالا بودن اعداد و ارقام در آمار وجود دارد ؛ که عبارتند از: یک سیستم آموزشی بالا در سطح جهانی از دانشگاه ها و کالج ها، محیطی دلپذیر و هزینه های تحصیل و زندگی کمتر در مقایسه با ایالات متحده، استرالیا و بریتانیا است .

تحصیل و کار در کانادا

تحصیل در کانادا ارزش فوق العاده ای دارد. فارغ التحصیلان بین المللی دانشجویان می توانند واجد شرایط مجوز کار و برنامه های مهاجرتی باشند که منجر به اقامت دائم می شود.

در حین تحصیل تمام وقت در کانادا با مجوز تحصیلی معتبر، دانشجویان می توانند به ترتیب زیر مشغول کار شوند:

  • دانشجویان مقطع لیسانس بین ۱۸ تا ۲۲ ساعت در هفته
  • دانشجویان مقطع فوق لیسانس بین ۲۰ تا ۲۴ ساعت در هفته
  • دانشجویان مقطع دکتری بین ۲۴ تا ۲۸ ساعت در هفته

پس از اتمام دوره تحصیلات تکمیلی، فارغ التحصیلان می توانند برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) درخواست دهند. این مجوزها، که حداقل برای هشت ماه اعتبار دارند و ممکن است تا سه سال طول بکشند، آزادی زیادی را برای کار قانونی در کانادا فراهم می‌کنند. دارندگان PWGP می توانند کار تمام وقت یا پاره وقت را انتخاب کنند. آنها این گزینه را دارند که برای خود یا یک کارفرما کار کنند. شاید مهمتر از همه، آنها از الزامات ارزیابی تأثیر بازار کار مستثنی هستند. این معافیت به این معنی است که کارفرما مجبور نیست ابتدا ثابت کند که هیچ شهروند کانادایی یا مقیم دائمی برای تصدی این شغل وجود ندارد.

چرا کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟

راه رسیدن به اقامت دائم

فارغ التحصیل بین المللی از یک موسسه عالی کانادایی نیز برای به دست آوردن اقامت دائم مطلوب در کانادا ارزشمند است. هر یک از ده استان کانادا حداقل یک جریان مهاجرتی دارند که به استخدام برای اقامت دائم خارجیانی که اخیراً از موسسات یکی از استان های کانادا فارغ التحصیل شده اند اختصاص دارد. بسیاری از استان ها بیش از یک استان دارند. منیتوبا دارای سه و بریتیش کلمبیا چهار است. تمرکز بسیاری از جریان ها بسیار گسترده است، در حالی که برخی دیگر برای فارغ التحصیلان با آموزش در زمینه های خاص، مانند علوم طبیعی یا کاربردی، هدف قرار می گیرند. همچنین مسیرهایی برای کسانی که جاه طلبی های کارآفرینی دارند وجود دارد. برخی از برنامه ها برای سطوح خاص تحصیلی مانند کارشناسی ارشد یا دکتری طراحی شده اند.

دانشجویان بین المللی که می خواهند از طریق سیستم اکسپرس اینتری مهاجرت کنند، می توانند با داشتن تجربه کاری کانادایی از مزیت برخوردار شوند. اکسپرس اینتری یک سیستم مدیریت برنامه مبتنی بر امتیاز برای سه برنامه اصلی مهاجرت اقتصادی دائمی فدرال کانادا است: برنامه کارگران ماهر فدرال، برنامه تجارت ماهر فدرال، و کلاس تجربه کانادایی. داوطلبان می توانند برای داشتن تجربه کاری ماهر در کانادا امتیاز بیشتری نسبت به درخواست مهاجرت خود دریافت کنند.

چرا دانشجویان بین المللی کاندیدای عالی برای مهاجرت به کانادا هستند؟

دلایل خوبی وجود دارد که چرا دولت های فدرال و استانی باید نامزدی دانشجویان بین المللی را در اولویت قرار دهند. دانشجویان بین المللی که از موسسات کانادایی فارغ التحصیل می شوند، عموماً دارای بسیاری از ویژگی هایی هستند که کانادا برای مهاجران اقتصادی بیشترین ارزش را دارد. این ویژگی ها عبارتند از: تحصیل یا تجربه کاری در کانادا؛ پیشرفت تحصیلی بالا؛ و جوانی نسبی تحصیل در کانادا همچنین مستلزم داشتن مهارت های قوی در زبان انگلیسی یا فرانسوی است که یکی دیگر از موارد کلیدی برای اخذ اقامت دائم و موفقیت در کانادا است.

چنین افرادی، بنا به ماهیت خود، عموماً دارای بسیاری از خصوصیات، علاوه بر تحصیل و یا تجربه کاری در کانادا، هستند که کانادا در مهاجران اقتصادی خود بیشترین ارزش را برای آنها قائل است، به ویژه: پیشرفت تحصیلی بالا. جوانی نسبی؛ و تسلط قوی به زبان انگلیسی و یا فرانسوی. تحقیقات هر یک از این عوامل را به عنوان یکپارچگی و موفقیت مهاجران در کانادا شناسایی کرده است.

دانشجویان بین المللی کانادا

خبر خوب، باید بدونید که همواره استقبال از دانشجویان بین المللی ادامه دارد. میزبانی از دانشجویان بین المللی به وضوح یک اولویت برای کانادا است و امسال یک مورد آزمایشی عالی برای یافتن راه حل های نوآورانه برای موانع بوروکراتیک بوده است. دولت فدرال از مؤسسات تحصیلات تکمیلی دعوت کرده است تا برنامه های قرنطینه ای را برای دانشجویان بین المللی که وارد می شوند ایجاد کنند. اگر دولت طرح این موسسه را تایید کند، می تواند از دانشجویان بین المللی جدید استقبال کند. دولت فدرال همچنین برخی از قوانین مربوط به دانشجویان بین‌المللی را برای پذیرش افرادی که – بدون تقصیر خودشان – در حال حاضر قادر به حضور فیزیکی در محوطه دانشگاه نیستند، اصلاح کرده است.

به عنوان مثال، آموزش از راه دور یا آنلاین معمولاً نمی تواند به عنوان مطالعه برای اهداف مجوز تحصیل یا PGWP واجد شرایط باشد. دولت این قانون را کاهش داده است تا دانشجویان را به دلیل کووید-۱۹ جریمه نکند و روشن کند که کانادا همچنان برای آنها ارزش قائل است و امیدوار است که وقتی وضعیت کاملا تثبیت شود، بازگردند.

IRCC همچنین ضرب الاجل‌ها را برای برنامه‌های کاربردی و تمدید PGWP کاهش داده است. شرایط تغییر کرده است، اما کانادا همچنان متعهد به استقبال از زبان آموزان امروزی و کانادایی های آینده است.

نتیجه

فارغ از اینکه فارغ التحصیل هر کدام از دانشگاه های کانادا باشید . و یا اینکه پیشنهاد شغلی داشته باشید؛ و یا حتی به دنبال سرمایه گذاری و ایجاد یک کسب و کار در کانادا باشید ؛ تحصیل در کانادا می تواند نه تنها شروع یک تجربه آموزشی هیجان انگیز و غنی باشد، بلکه سکوی پرتابی برای ساختن زندگی شما در کانادا می باشد. تا اینجا سعی کردیم به سوال چرا کشور کانادا را برای تحصیل انتخاب کنیم؟ پاسخ جامع و کاملی دهیم . برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل با دفتر مهاجرتی رویال اپلای در تماس باشید.

با خیال راحت کارهای حقوقی و مهاجرتی خود را به ما بسپارید .

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱ ۲۲۴۰۸۱۸۱ –۲۲۴۰۷۱۷۱

آدرس:زعفرانیه، میدان الف، مجتمع تجاری پالادیوم، طبقه نهم شمالی ، واحد ۹۰۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *